Lefulladás
Sok frissjogsis vezető és a vezetést újrakezdő rémálma ez a szó. Rengetegen a világvégével tartják fejben egyenértékűnek, pedig a valóságban, forgalmi vezetésben nem egészen erről van szó. A lefulladás oka több dologból is adódhat. A legelső és alighanem legfontosabb dolog, amit érdemes betartani a gyakorlóvezetés, vezetésgyakorlás órákon és a későbbi saját autós vezetéseknél is, az a tengelykapcsoló megfelelő használata.
A tengelykapcsolóval, más közismertebb nevén a kuplunggal kapcsoljuk össze az erőforrásunkat, vagyis motorunkat a hajtással. A „kapcsoljuk” szónál már érezhetjük, hogy ennek a kapcsolásnak a minősége, sebessége, milyensége nagyon fontos, hogy megfelelő legyen az elindulási folyamatnál is. A legtöbben itt, az összekapcsolásnál hamarkodják el a kuplungpedál felengedését, ami miatt megtörténhet a lefulladás vagy talán jobb esetben a rángatással való elindulás. A másik oka általában az indulásnál történő lefulladásnak a gyakorlóvezetés órákon a gázadás hiánya vagy csekély mértéke a frissjogsi vagy újrakezdő vezető tanulónál. Vannak autók, amikkel aránylag könnyen le lehet indulni megfelelő kuplungkezeléssel akár gázadás nélkül is, de lehetőleg ne ezt szokjuk meg a gyakorló vezetés órák folyamán.
Akár diesel, akár benzines autón gyakoroljuk a vezetést, a gázadás nem maradjon el az elindulásnál, mert a későbbiekben magunkkal fogunk kiszúrni. A diesel autók toleránsabbak általában az elindulásnál, a benzinesek nem annyira toleránsak, inkább érzékenyek erre. Arról nem is beszélve, hogy ha rengetegszer indulunk el gázadás nélkül vagy nem megfelelő tengelykapcsoló kezelési technikával, akkor az autónk nagy mértékben károsodhat is adott esetben. Ilyenkor a szervízben kapott árajánlatok is tükrözik, hogy érdemes a megfelelő kuplungkezelést megtanulnunk és alkalmaznunk a gyakorlóvezetésnél és a mindennapi vezetéseink folyamán is.
Gyakorló vezetés, vezetésgyakorlás